stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 26 januari 2009

nyföding


Det kom en beställning som gjorde mig både glad och hedrad, då den rörde en välkommen-till-världen present till en bäbis vars mamma även jag känner och tycker om.

Efter mycket tankeverksamhet kom jag fram till att de bitar jag haft mest användning för varit dessa: body med kuvertringning (vågar inte ge mig på omlottbody förrän jag får en coverpro!), muddbyxor med extra långa benmuddar (på bilden är de dubbelvikta) och hätta (fodrad velour och interlock så här till vintern). Muddtyget är inte så hudfärgat som det ser ut på bilden, utan mera ljusgult, och funkade fantastiskt bra till det orangea och plommonfärgade. Till bodyn tyckte jag dock att det såg mycket renare ut med vit bandkantning.

Själv blev jag jättenöjd, och förhoppningsvis gillade både beställare och mottagare paketet!

9 kommentarer:

Vindling sa...

Så sött!

Hello sa...

Vad fint!

Men du - det är inte svårare att kanta en omlottbody än den kantning du har gjort nu! Själv skulle jag ha dragit mig för att göra kuvertöppning för jag skulle varit rädd att jag inte skulle kunna sy fast det snyggt vid ärmsömmen :)

Jes sa...

Superfint!!! vilka härliga färger :)

Dr. Gill sa...

Nydelig sett og farger!

Botilda sa...

Vilke fint välkommenset till en ny liten stjärna! Gillar färgkombinationen massor.

Strömming sa...

Jättefint välkommenpresent! Vilket härligt tyg med stjärnor! Men omlottbody är inte svårt även om man inte har cover. Jag tycker kuvertringning är mycket svårare att få snyggt...!

Sandra -Vildkatten sa...

Vilket härligt set, underbara färger. Har oxå dragit mig för att sy en omlottbody, men har 2 pyttisar på g som bara ska få kantbanden :P

stora lilla j sa...

Tack! :) Hm, får väl börja prova mig fram vad gäller omlottisar då!

Cecilia sa...

Tack! Ja, även mottagare är nöjd och glad! Roligt att se dem så här också. :-)