stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 19 januari 2009

leisurewear för nyhetsuppläsare 1983?


Ja, litet sån känsla tycker jag det är över dessa tröjor! Färgen är så svårfångad, och blev rätt taskigt återgiven. Biltyget är alltså mörkbrunt med mörkturkosa bilar, och ärmarna och halsmudden är nougatfärgade.

Ärmsömmarna och halsringningen är nedstickade, förut brukade jag inte bry mig så mycket om att sticka ner dessa, men numera känns det helt nödvändigt, och mycket snyggare. Men för att väga upp för all prydlighet runt ärmringning och hals fick nederkanten vara rå och ovelockad.

Jag var verkligen fantastiskt nöjd, och tänkte att killarna skulle bli överlyckliga, men det visade sig att Jonathan ratade sin tröja direkt med komentaren "Nej, den är inte till mig, det är bilar på den, jag vill ha bara blommor!" Så den större i stl 98 får gå till shoppen, och förhoppningsvis hitta ett hem hos någon som gillar bilar!

Jacob gillar sin biltröja, Jonathan sitter hellre i en snart-för-liten kanintröja och obloggade elefantleggings.

Jag har för övrigt klippstopp nu, för första gången någonsin! Jag har så många idéer inför vårkollektionen, så många små nyfödda i bekantskapskretsen, beställningar, och växande barn, och eftersom jag är så lat på att byta tråd i overlocken har jag försökt klippa allt på en gång. Men nu syr jag på ca tio olika plagg samtidigt, är helförvirrad, och får ingenting riktigt färdigt!

9 kommentarer:

Lilla NovaK sa...

Så fina tröjorna blev! Och dina pojkar är jättesöta! =)

Cecilia sa...

Vad fränt det blev med de kontrasterande ärmarna. De ser nästan gula ut även om du beskriver dem som nougat :) Fint!

Solveig Lövendahl sa...

Vilken underbar kille som bara vill ha blommor (även om jag tyckte biltröjorna var fina också)!
Jag såg just ditt förra inlägg och är i chock. Kan inte förstå att människor kan vara så elaka.

Solveig Lövendahl sa...

Jag blev så chockad så jag inte kunde låta bli att skriva om dig på min blogg, hoppas verkligen att du inte har något emot det.
Kram!

Liza sa...

Jättefina tröjor, på livebilden ser man mer att den är nougatfärgad. Kul att läsa alla roliga kommentarer barnen säger :)

Anonym sa...

Jättefina tröjor! (fortfarande chockad över ditt förra inlägg)

Errajka sa...

Kollade in Fabric fairy... Ååå himmel! Det är så skoj att vara inne på sånna sidor och hitta ännu fler favvotyger. :)

Carolina sa...

Nu har jag hunnit tita igenom lite mer av din fina inspirerande blogg! Lägger till dig i min lista ;)

Strömming sa...

Vad fina! Han är väl för go som ratar bilar till förmån för blommor :D Sånna killar borde det finnas fler av!

Jag har inte mindre än 5 klänningar, 13 dregglisar och 1 vuxenplagg liggandes tillklippta och påbörjade - förstår precis vad du menar med klippstopp!!