stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 11 april 2009

återvinning gånger två



Jag till och med återvinner efter mig själv ibland - i alla fall när tyget är så här snyggt. Jonathans vårjacka från förra året har fått nytt liv som vårjacka för Jacob i år. Modellen är kortad då Jacob är ca tio cm kortare än Jonathan var i fjol, och eftersom tyget runt tryckknapparna gått sönder klipptes det bort och en läcker knallröd dragkedja som snälla Sygryn hookade upp mig med sattes in istället. Ärmsluten fick en uppvikbar mudd för att vara litet mer praktiska, och slutresultatet blev himla bra måste jag säga, en klar förbättring.

Jonathans nya vårjacka är på väg, jag är sen som vanligt! Skomakarns barn och så vidare, och så har jag ju så roliga beställningar som tar all tid...

9 kommentarer:

Anonym sa...

wow, vilken skillnad de blev! snygg detalj med den röda dragkedjan, och snyggt med ringen på. /Mia

LittlePoppins sa...

Jättefin jacka!!

Henrietta sa...

Vilken härlig vårjacka!

Mannagryn sa...

Snygg! Glömde helt bort att det finns en hel hög med dragkedjor med ring här till dig.

Skaparstigen sa...

Fin! Bra med återvinning en gång till, men jag skulle tycka att det var jobbigt att klippa i nåt jag sytt förut.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Vad snyggt du får det runt dragkedjan...snygg jacka också.

Strömming sa...

Underbar jacka!! :D

Madelene sa...

Siiit fin jacka! Jag lägger till dig i min blogglista!

Skrekk o Gru sa...

Så mye fint du har i bloggen din - og denne jakka var kjempefin!