stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 17 april 2009

inget sytt...

... eller jo, litet sytt, men inte fotat, nerladdat, photoshoppat och nedskrivet! Orken är verkligen i botten, lagom timat med vårens snabba ankomst, då man verkligen önskar sig energi att njuta och vara ute massor.

Sjuka barn tar upp dygnets alla vakna stunder, och när de sover ser kudden förföriskt lockande ut! Som vanligt har jag galet många projekt i huvudet, som måste vänta eftersom jag fortfarande har ett par mars-barncancerfonden-beställningar kvar, pinsamt nog. Jag har inte glömt er kära beställare, jag är bara... trött...

I brist på fantastiska kreationer bjuder jag på ytterligare ett vårmirakel: snödroppar! De har kommit till vår port, och jag var framme med kameran. Egentligen blev denna bild fel, jag försökte flytta undan grenen för att få snödroppen i fokus, men grenen o kameran ville annorlunda, och jag tycker det är så symboliskt - hur man alltid försöker arrangera allt att bli på ett visst sätt istället för att bara låta det hända och flyta med. Det blev ju mycket finare så här! Jag är nog taoist i själ och hjärta! :-)

5 kommentarer:

Heimlaga sa...

Hoppas barnen kryar på sig och orken och inspirationen återkommer!
Jag har utmanat dig att gå med i tipspromenaden på min blogg!

Anonym sa...

Ja passa på att ta det lite lugnt när du kan. Det är faktiskt en liten tröst att det är fler som är vårtrötta tycker jag=) Har tygerna kommit förresten?

sygryn sa...

Känner igen din vårtrötthet! När man själv åker på infektioner och barnen är sjuka om vartannat, så räcker inte orken till allt man vill. Det är frustrerande tycker jag, men det är väl bara att gilla läget och hoppas på att orken kommer tillbaka fort!!
Förresten du frågade på min blogg om jag bor i Ödeshög(omberg) Jag bor i mjölby några mil därifrån, så Omberg är ett utflyktsmål, som vi besöker då o då.

Skaparstigen sa...

Verkligen ingen stress med min beställning, ta den när det passar.

Solveig Lövendahl sa...

Fin bild! Ta det lugnt och ta hand om dig. Och vadå pinsamt att mars-beställningarna är kvar? Jag har beställningar sen jan-feb, det är lite pinsamt! Fast jag har börjat säga till kunderna att det tar tid. Tråkigt men nödvändigt för att inte stressa ihjäl sig.