stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 5 april 2009

bästa vårbyxan

Förra våren och hösten höll jag på att bli galen på att hitta byxor som skulle passa att ha i säsongen mellan overall och bara jeans. I år tog jag saken i egna händer. Modellen är så enkel, min vanliga byxmodell, fast breddad ca tre cm och förlängd eftersom den inte har muddar. Fodrad med ekologisk bomullsfleece via en snäll väninna, med ekologisk mudd i midjan, och bävernylon på utsidan. Smart va?

12 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Verkligen snygg, och smart! Jag blir också smått tokig på denna mellan period. Men bävernylon är ju inte så tokigt.

mallaching sa...

Precis min tanke! tihi.. fast jag har inte skridit till verket än... efter att ha sett din variant blir jag superpeppad!

Lotta Sultan sa...

riktigt bra!
letade just, något hysterisk, igenom garderoben efter storasysters bävernylon-överdragsbyxor från lindex som jag köpte förra året. nu är dom tydligen helt slut. som tur är passade dom fortfarande.

od Andulky sa...

Supersnygga och smarta!!

florin design sa...

Såna brallor har jag sytt till Anton varje vår, fast jag hoppar över mudd i midjan eftersom jag inte vill att byxorna inte ska ha sugande material alls...

Jätte snygga blev de!!!

OttoPippi sa...

Jättesmart!!!!

Vilken kul beställning i inlägget nedan också!!!

Och vilka urcoola photoshopbilder du har fått till :-)

Katarina sa...

Man måste börja inreda innan barnet får en egen vilja. Du får pröva med Milo.

Sofia sa...

Din blogg är så fin och underhållande! Så mycket fina saker att titta på och bra texter att läsa.

Anonym sa...

Mysiga brallor! Var köper du den fina bävernylonen?

Lilla NovaK sa...

Så fina de är! Perfekta att ha nu, jag minns också att jag hade problem att hitta en bra byxa för utelek förra året!

Strömming sa...

Smart bralla, det ska jag ha i bakhuvudet till nästa "mellanperiod". Än sitter I still men till hösten lär det inte vara så!

Anna H sa...

Jag har länkat till dig i min blogg, du syr så mkt fint! hoppas det är ok =)