stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 23 april 2009

en vuxen till


Denna kom till av ren och skär inspiration från OttoPippis snygga klänningar. Upptill är ett köpelinne, som jag kapat under bysten, sytt på en liten kjoldel, och täckt den fula kanten med ett band! Tyvärr var jag inte helt smart när jag sydde på bandet, det är stumt och fastsytt hela vägen runt där jag är som smalast... Att få på den är ett helt projekt, men väl på sitter den riktigt fint!

13 kommentarer:

Nette sa...

jätte snygg!! var har du hittat det ljuvliga trädtyget???

Lotta Sultan sa...

jättefin!
coolt tyg.

SiriR sa...

Den var fin! Og smart å bruke en ferdigsydd singlet øverst.

LittlePoppins sa...

Jattesnygg!! Blir sugen pa att prova.....

Anonym sa...

Vilken härlig!

OttoPippi sa...

Vad otroligt kul att du har inspirerats av lilla mig!!!!!!!

Jag har faktiskt lite likartade problem med en av mina klänningar. Jag har inte visat det men jag smalnade av den (den gula) och satte ett kbnytband i ryggen på den skulle sitta lite tajtare där. En dag skulle jag ta på mig den när knytnbandet fortfarande var knutet (inte så smart). Den stannade liksom på hälften när jag hade ansiktet mitt i klänningen så jag fick ropa på ena tvåårsknodden som turligt nog kom dit och drog i klänningen :-) :-)

M a o kanske man borde utveckla modellen och sätta dit en dragkedja i sidan? :-)

rino sa...

ja det där är det ständiga problemet, sitta snyggt men ändå göra det enkelt utan dragkedjor och sånt! Jag har ännu inte hittat nån lösning som jag är helt nöjd med.
Men snygg blev den! Trädtyget var ju toppen:-)

stora lilla j sa...

Tack! Tyget kommer från the fabric fairy, jag fick tag på ungefär 4 yards, och jag tror att det var det sista, om de inte fått in en ny leverans...

Emma sa...

jösses vad fint =)

Jenny sa...

Gillar verkligen färgerna! Så fint!

fale artut sa...

Bara ett litet HEJ!

Strömming sa...

Oh den gillar jag! Trädtyget är apacoolt! :D

Retro Elephant sa...

Jättesnygg! Tyget på kjoldelen är så fint! Jag har lagt en länk till din sida, hoppas det är okej! :)

//Lina