stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 2 april 2009

Mitt Give till Tisa

Mitt Give and Get paket den här gången gick till Tisa, och litet nervöst var det eftersom jag gillar hennes sida så mycket! Snabbt förkastades tanken på en kinatunika, dels för att det skulle avslöja mig så snabbt och dels för att det inte kändes som hennes stil. Istället föll valet på mina kompottbyxor. Jag har sytt såna här så många gånger, men jag tröttnar aldrig! Dels blir utseendet alltid annorlunda beroende på retrotyg och muddfärg, och sen för att jag är så nöjd med mönstret. På de här har jag förlängt fickorna för att ge en litet rockigare look, tycker bilderna på Tisas son andas litet rock n roll så där ;-) Bilden är lånad från Tisas sida

I paketet låg även trästickor (mycket trevligare än metall!), en mönsterbok jag själv har ett ex av, och använder och syr mycket ur, ett turkosrandigt trikåtyg som kändes litet Tisaigt, och en av mina favvoböcker, Odysseus, av James Joyce.

Vad Tisa tyckte om paketet kan ni läsa här!

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Wow, vilket paket!! Byxorna är superläckra!!

Anonym sa...

va snyggt=) Det syns att du lägger ner mycket tid och tanke på dina gåvor!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Grymma brallor!