stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 23 april 2009

Vuxet värre...

För att försöka få tillbaka orken och sylusten tänkte jag försöka mig på något till mig själv. Tidigare vuxenprestationer inkluderar ett par gravidbyxor, som faktiskt blev rätt sköna, om än inte vackra, och en sorgligt stor kjol, så det var med inte alltför mycket självförtroende som jag satte igång med projekt sommarkjol...

Den blev väldigt enkel, litet för utställd, litet för kort, men himla ok ändå! Och nertill är den fållad av vår nya familjemedlem... Snyggt va?

Och ja, det är min sorgligt mammakurviga gestallt snyggt bortretuscherad. Tack o lov för photoshop, annars hade jag inte visat några bilder alls! Det är konstigt ändå, sen jag fick barn är självförtroendet i topp och utseendet i botten, men lika glad för det är jag, som hon sjöng!

Det här är en bild som killarna tjatat på mig att lägga in, årets första sandslott, och vilket sandslott! De är hur stolta som helst, och jag bjussar på en bild! ;-)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken fin kjol! Gult är fint och modellen är snygg. Tycker dessutom att dina former verkar sitta på rätta stället;) Imponerad av dina söners sandslott också! Blivande byggingenjörer kanske?

Anonym sa...

superfin kjol som jag sitter och dreglar åt =) och vilket sandslott!
förstår precis vad du menar med självförtroende i topp =) har aldrig mått så bra som efter barnen kommit och det väger upp min "dallermage" =) hihi

Cecilia sa...

Supernice, jag har samma tyg liggande och din idé till att komma igång är inte illa. Jag behöver också en spark.

Berätta om familjemedlemmen, köpte du från England? I sådana fall är jag nyfiken på vad priset är nu.

Reena sa...

Fin kjol och härligt sandslott. Duktiga söner du har :)

Mannagryn sa...

Snygg kjol! Vilken sandslott längtar till den varma sanden på stranden nu.

r e b e c k a sa...

Kjolen är ju superfin! Får nog ta och sno modellen, har inget som passar mig längre... Känner igen mig i det du skriver, efter graviditeten är självförtroendet på topp men utseendet i botten - och det känns faktiskt bra! :)

od Andulky sa...

Superfin kjol!!!
Men vilket sandslott, helt fantastiskt!!

Jenny sa...

Hej! Jag har läst din blogg ett tag och du gör jättefina saker! Kjolen är verkligen jättefin. Ska också börja sy åt mig själv snart, men det blir nog svepande tunikor ... instämmer med Rebecka ovanför, om självförtroendet och utseendet efter graviditeten. Och ja, det känns bra!
:-)

h/saltaste bönan sa...

Snygg! Känns bruna ben och sommar.

sygryn sa...

Wow till både kjol och slott! Åh, kjolen är verkligen super. Vill oxå göra något liknande, men jag får för mig att det är så svårt att få till bra grejer till mig själv. Måste skärpa till mig, och bara sätta igång antar jag:)

Katarina sa...

Schysst med kurvor ju!

fante sa...

Underbar kjol :-) Och vilket fantastiskt sandslott :-)

Eleonor sa...

Riktigt snygg kjol! En sån skulle jag vilja ha. Men jag är nog lite feg när det gäller färgen...

Strömming sa...

Tjusig kjol!

Och vilket snyggt sandslott! Imponerad!

citten sa...

Åh! Sånn har jeg lyst på!!! Tror jeg må få kommet meg i hakk og sydd skjørt til meg selv også - for dette var bare superlekkert! Vil ha! :D