stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 14 april 2009

Yes!!!

Äntligen!!! Visst ser det ut som värsta segerjesten? Mamma har äntligen fått ändan ur och sytt färdigt vårjackan. Eller ja, den observante ser att blixtlåset måste flyttas in, och så ska det till fickor när vi ändå måste öppna upp den, men annars är den färdig. Jag var väldigt osäker på mönstret, eftersom jag inte gjort om det till så stora storlekar förut, men det blev rätt ok, några förändringar ska göras inför nästa.

Han har egen smak, min förstfödda. På bilden sportar han en Rättvisa Barn lokförarmössa, fodrad med brun fleece, perfekt för mellansäsongen, och sina rosaglittriga solglasögon från i fjol... Men, som Mustafa säger, Våga! och det gör han, fastän han aldrig läst ett enda av dennes inlägg. Och han får det att funka, på något sätt...

Mönstret är eget, i storlek 104-110, den snygga dragkedjan med ring han Sygryn mycket snällt hjälpt mig komma över. Insidan är härligt hallonröd fleece, och utsidan ett gammalt påslakan jag ropat in från Tradera... Bortsett från fickorna så är han nöjd, säger han...

19 kommentarer:

florin design sa...

Vilken härlig liten kille!!!! Så roligt när de vet hur de vill att saker ska vara och se ut men inte alltid lätt att leva upp till! Jackan är fantastisk! Tänka vad man kan åstakomma med ett gammalt påslakan!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Grym jacka och skön stil!

Katarina sa...

Så snygg (jacka), som vanligt! och coolt barn.

od Andulky sa...

Superfin! Den sitter jättebra på!!

Junebacken sa...

Ha ha, de är roliga ungarna! Min dotter har också en egen smak. Ibland tittar jag bort och låtsas inte se, för det kan vara riktigt illa. Men hon vill ju se ut så och jag vill låta henne ha sin egen smak utan att påverkas av mig.

Anonym sa...

fin fin jacka!! och fickor är ett "maste" i denna aldern ja... men ibland glömmer min att han beställt nagra ;)

Crew sa...

Helt klart en cool kille :) Å fin glad jacka!

Sofia sa...

Vilken snygg jacka! Såg också tunikan du gjorde till min vän misskatkas dotter; så fin.

Mannagryn sa...

Snygg! Och tyget är samma som mitt som jag har använt ett par gånger till jackor fast i rött och gult. Noah kan också känna starkt vad som är snyggt och inte t ex gick han runt med tomteluva för bara en vecka sen, det är väl snyggt eller?

fante sa...

Underbar :-)

Naíma´s sa...

Jättefin jacka!! Håller själv på med en jacka till Naíma i samma underbara tyg :)

Anonym sa...

Vilka härliga färger!

r e b e c k a sa...

supersnygg, älskar färgerna! och det där med dragkedjan syns i alla fall inte på fotot! :)

Retro Elephant sa...

Läckert!

//Lina

Hello sa...

Snygg!

Men hur kunde du missa fickorna...? ;)

Solveig Lövendahl sa...

Världens coolaste kille i världens finaste jacka i världens underbaraste tyg! Wow!! Hur kan jag ha missat detta på tradera? Attans...

Strömming sa...

Den blev väldigt cool på! Vilken tuff grabb!

Strumpetossa sa...

Vilken härlig jacka i superfint tyg!

linnzan sa...

Vilken cool kille! Och jackan är så himla snygg!