stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 2 april 2009

Titta titta!

Det här underbara äpplet har jag bytt till mig av Mis Katka! Känner mig så otroligt nöjd o glad, bilderna gör det inte ens rättvisa, för det är ännu finare i verkligheten. Det är så noggrant virkat, stärkt, fodret är så snyggt och isytt så fint, det går faktiskt inte att beskriva! Jag hörde av mig till MisKatka redan i vintras när någon (Rino?) lyckats komma över ett av dessa, och nu hade jag turen att hon ville byta ett mot en tunika :)

Äpplet har numera sin standardplats i stringhyllan i köket, och varje morgon blir jag så glad när jag kommer upp och ser det! Från början var det tänkt att bo inne i barnkammaren, men när det väl kom fram kunde jag inte skiljas ifrån det, så nu används det till att förvara usb-stickor och digipass (var lägger man såna???) och förgyller mina mornar!

På tal om att förgylla mina mornar (jag har extremt lågt blodtryck och är i princip död på morgonen!) så tänkte jag visa en annan morgonglädje: mina vackra röda aster koppar. Jag har en tendens att bara dricka två sväljar kaffe innan någon av ungarna vill ha något/ har bajsat/ slagit sig/ slagit någon annan/ vill amma... ja, listan kan göras lång, och därför är dessa små kaffekoppar idealiska, jag hinner nästan alltid dricka upp! Dessutom är de vansinnigt vackra tycker jag. Jag hade för tio år sen turen att få köpa tre i en antikaffär som fått in femton, tolv ville de sälja i set, men tre fick jag köpa löst. Sen försvann en av kopparna, men faten har jag kvar, så sen dess är jag på ständig jakt efter en röd asterkopp...

5 kommentarer:

Katarina sa...

Åh,tack igen för det fina berömmet.

LittlePoppins sa...

Åhh vilket fint äpple!!!

Anonym sa...

Mycket fint äpple och helt underbar kaffekopp! Det är så roligt att hitta sina favoriter, eller hur? =)Ska spana om jag ser någon sån på loppis någon gång till dig.

rino sa...

mycket riktigt, jag blev lycklig äppelägare i vintras.
Visst är dom fina!

Strömming sa...

Underbart äpple! Ett sånt vill jag också ha på stringhyllan som inte än är uppsatt i köket... (kan du tänka dig, mannen gillar dem INTE men när vi byggt nytt kök i sommar SKA den UPP!) Söta koppar. Lovar att ropa om jag ser sådan!