stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 5 april 2009

sneak peek på storbeställning


Jag har inte försvunnit, men jag jobbar för fullt på en större beställning - en hel garderob i tolv delar, inklusive jacka och tossor, till ett barn i åldern 9-12 månader. Det finns ett antal saker med denna beställning som är alldeles extra roliga: dels att jag får sätta ihop en hel garderob, måste ju vara alla syendes dröm! ;-) Dels att jag får välja tyger helt själv, och dessutom är det litet kul att jag faktiskt inte vet om det är till en pojke eller flicka! Beställaren nämnde inte det, och det gör mig ingenting - faktum är att det är rätt roligt att för varje plagg fundera om det är verkligt unisex, om det skulle funka lika bra på en flicka som på en pojke, och därtill om det är bekvämt, praktiskt och vackert! :-)

Så här långt har jag kommit än så länge, färgskalan drar åt det litet sobrare, med muddbyxor i ekologisk plysch som jag färgat, och ekologisk muddväv. Tröjorna är så klart de välkända elefanterna, som jag tycker verkligen kom till sin rätt så här. Eftersom jag hatar bodys blir det tröjor, och 9-12 månaders sitter/kryper/går ju rätt mycket ändå! Raglan sitter bäst längst, samtidigt som öppningen gör det lätt att klä en liten.

Nå, vad tycks?

10 kommentarer:

Anonym sa...

jättejättefint =)

Sandra sa...

Vilken superfin modell på tröjorna!

od Andulky sa...

Jättefina modeller!! Vilken rolig beställning!!

Anonym sa...

wow, i luuuuuv it, it looks great so far! So excited, i really can´t wait to see the whole set... I have every faith in u, so u just do ur thing! Thanx!!!

Anonym sa...

sorriiii, that last one was from me, Mona (the one who ordered the clothes)

Skaparstigen sa...

Häftigt! Ser ju väldigt lovande ut!

Heimlaga sa...

Vilken skojig beställning! Fint verkar det bli!

Anonym sa...

Ser jättefint ut=)Ska bli spännande att se resterande plagg i garderoben!

marajja sa...

Kul att sätta ihop en hel garderob! Vilket förtroende! Fina grejer än så länge o det ska bli spännande att se resten.

Strömming sa...

Åh vilken rolig beställning!!! Det ser så fint ut!