stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 23 mars 2009

det finaste jag sytt...

...ratades av Jonathan med en blick, hård som stål, och orden "varför är den blå mamma?" sen följde en hel tirad om färgen blås alla nackdelar, blått är tydligen "skruttigt", tråkigt och trött (?) och klart stod helt enkelt att han inte ens tänkte prova den.

Jacob fick en likadan, och skuttade mycket nöjt omkring i sin och såg ut som Putte i Blåbärsskogen ungefär, söt så man ville äta upp honom, men den större förblir oprovad, och får flytta till shoppen!
Jag är annars, bortsett från Jonathans utlåtande då, himla nöjd med den. Den har ett snyggt motveck under besparingen på ryggen, uppsvängda sidor, muddar i ärmsluten... Ja, jag tycker den har allt! :) Bild på Jacob i sin tunika kommer inom en snar framtid!

19 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Fy vilka hårda ord. Jag vet hur det är, lite av en pysslande mammas lott här i livet.
Men jag håller med dig, den är fantastiskt fin. Tyget är ju helt underbart.

Skaparstigen sa...

Tråkigt när de är motvilliga. Jag har samma problem här ibland. Men jag tycker också tunikan är väldans snygg.

Helena sa...

Kräsna små barn.....;-) Tunikan var jättefin! Vilket härligt tyg. Gillar att du syr tunikor även till grabbar. Det är inget man kan köpa ute i affärer direkt... Men himla bekväma plagg.

BRUNo.RANGE sa...

Fin! Snyggt med vecket i ryggen!

Lotta Sultan sa...

jättefin! försök en annan dag innan du säljer den. det gjorde jag med storasyster. och locka med att man får ha olika strumpor när man använder den. det brukar gå hem!
:-)

Anonym sa...

MYCKET SNYGG!

od Andulky sa...

Den är väldigt snygg!!

Katarina sa...

Helt gorgeous!

SiriR sa...

Veldig søt skjorte, smart detalje med legg i ryggen.

Anonym sa...

Ja den var fin med vecket bak! Välkommen till världen där mammas kläder inte är bäst;) hahaha Problemet känns igen.

Strömming sa...

Men vilken liten rackarunge! Den är ju så snygg och dessutom blommig!

á Yeliqa sa...

Tunikan belv jättefin, men så synd att den inte föll i smaken. Hos oss kan det ibland hjälpa att man hänger undan plagget ett tag och sen plocka fram vid ett lämpligt tillfälle.

Henrietta sa...

Underbar tunika! Hoppas lilleman ändrar sig!

Anonym sa...

Jättefin!
Tyget är helt underbart, jag hade kunnat tänka mig en tunika idet till mig själv

OttoPippi sa...

Den har allt vännen, den har allt.... :-) :-) :-)

gosi sa...

Vilken underbar tunika, förstår din besvikelse över att den inte blev godkänd. Tycker din nya logga blev skitsnygg:)

stora lilla j sa...

Tack... Nej, det här är en mycket bestämd ung man, och motviljan mot blått är egentligen lång och invand, jag tänkte mest att om Jacob hade en likadan, och den desutom var blommig och hade röda kantband skulle den kanske få ok, men icke! Däremot gillade han modellen och beställde raskt en med röda blommor istället! :)

Anna-Snoddas sa...

Underbar! :)

jenny sa...

Supersnygga. Verkligen juste med vecket i ryggen. Min yngsta kille är exakt likadan, vet inte hur mycket jag har sytt till honom som han vägrat prova.
-jenny-