stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 28 mars 2009

freud garvar...


Att sy är terapi, och rätt ofta när jag får tid har jag lagt ihop tyger, hämtat mönster och börjat klippa utan att egentligen ha planerat vad jag ska sy. Då kan man ju verkligen fråga sig hur, eller snarare varför, det här settet kom till! Händerna gick av sig själva, klippte ut en liten hätta och en tröja, matchade med kantband... Snyggt blev det och jag är nöjd med settet, men varför??? Det finns ingen nyföding som ska få det, ingen beställning, ingenting! Undrar vad Freud skulle säga om mig...

10 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbart! Ja, jag vet vad du menar. Smått är så underbart!!!

Anna-Snoddas sa...

Jättegulligt! Ibland så MÅSTE man bara göra något! ;)

Sara sa...

Å vad fina
jag önskar att jag hade anledning att köpa dem av dig

johanna sa...

Haha! Börjar Milo bli stor eller?

Crew sa...

Har en kompis som syr mycket till sig själv men en dag gjorde samma sak. tror det var en liten kappa dock. Visade sig att hon var gravid :p Så sy smått utan planering kan vara "farligt". Men ack så sött!

TIA sa...

Å så nydelig ! flott sammensetting. Du har masse flott her ! knall fin blogg ! :)

Anonym sa...

Jättesöt förstås, som vanligt;)

Strömming sa...

Så sött! Ja ibland vet man inte vad man tänker på när man klipper och syr men kanske finns det en lite flicka eller pojke där ute som bara längtar efter det här settet!

Heimlaga sa...

"Tygköp är billigare än psykoterapi" är en av deviserna på mitt anslag "Tröst för tygsamlare" som sitter i mitt syrum. Och har man väl köpt tygrt är ju sömnaden gratis... Släng dig i väggen, Freud!

Cecilia sa...

Haha, jag tycker atr jag har sett dem på min bebis! ;-)