stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 31 mars 2009


Idag på morgonen somnade Sabina in. Efter 2½års tapper kamp mot cancern fick hon äntligen ro från smärtan. Jag träffade Sabina för första gången för 3 år sen, innan hon fick cancerbeskedet, och jag har sällan träffat en så stark, levnadsglad, positiv och inspirerande människa. Genom hela sin kamp mot cancern lyste alla dessa egenskaper igenom, och i sin blogg inspirerade hon tusentals människor att uppskatta sina egna liv litet mer, att leva litet mera i nuet och att vara litet tacksammare.

Inget sytt här idag. Jag ska leka med mina barn, och vara så otroligt tacksam för att jag kan det. Titta gärna in på Sabinas blogg, läs om hennes liv med upp- och nedgångar. Boken, som Sabina så såg fram emot skulle släppas, och som skildrar bland annat hennes liv och verklighet, heter Livet kan inte vänta, och finns att köpa här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilket tråkigt besked. Cancer e för jävligt! Ja man ska vara tacksam för det man har. Man glömmer gärna det alldeles för ofta! Hittar ingen länk dock till Sabinas blogg.

Kram Anna

HugOlle sa...

Blev visst anonym... Det var inte meningen...

Mvh Anna (HugOlle)

stora lilla j sa...

HugOlle: ja, cancer suger!!! Länken i andra delen, Inget sytt här idag... i texten Sabinas blogg.

ellan sa...

Vilket tråkigt besked! Cancer är verkligen hemskt! Man får vara så tacksam för att ens nära och kära är friska!
Mvh Elisabeth

Strömming sa...

Ta hand om varandra nu! Kram

od Andulky sa...

Usch! Kram

Solveig Lövendahl sa...

Hela jag är våt av tårar. Ta hand om er!
Jag tänker på det ganska ofta, att jag är tacksam för varje sekund jag får. De är inte självklara.
Kram!

OttoPippi sa...

Jag hade missat det här...... Jag skänker Sabina, hennes barn och alla som kände henne en tanke!!!!!!! (Och så skall boken givetvis inhandlas)
Kram!!!