stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 19 mars 2009

ett annat sorts retro


Jag får litet vibbar åt 1987, Dallas, My little pony... Ett annat sorts retro sveper in, vi sjuttiotalister är på väg ut! ;-) Nej, men skämt och sido så börjar ju "retro" faktiskt även innefatta åttiotal! Även om jag oftast och helst syr "retro" som handlar om sjuttiotal. ;-) Nå söt är den i alla fall, och uppskattad blev den, en hästpyjamas till söta lilla M.

Tyget kommer från Fabric Fairy, utvalt just med tanke på M, då hon är galen i rosa och hästar. Mönstret är samma som jag använt till tidigare byxor och tröja, ungefär D-134. Enda skillnaden är att byxorna är en bit tajtare, framför allt i bensluten, då det ska vara en pyjamas och inte separata byxor. Även om jag kan tycka att det är snyggare att ha litet vidd i benen, som gör litet puff vid mudden, så är det absolut inte idealiskt vad gäller sovplagg. Och comforten går ju faktiskt före!

6 kommentarer:

Bobo/Rumba de kransen sa...

Vad fin! Var har du hittat tyget? Jag letar efter ett icke-tjejigt hästtyg.

Anonym sa...

Späd inte på min ålderskris med att säga att vi är ute;) Pjamasen ser jättemysig ut.

OttoPippi sa...

:-) :-) Förmodligen är vi snart hopplöst ute. Och du är inne blixtsnabbt och helt rätt!!! :-)

stora lilla j sa...

Rättvisa: jag sitter rätt hårt i min ålderskris med! ;-)

Bobo: tyget kommer från the fabric fairy, tror det finns kvar fortfarande!

OttoPippi: tja, jag är ju sjuttiotalist jag med, ute eller inne! ;-)

Anonym sa...

Så fin att hon bestämt att tröjan inte är en pyjmas utan en vanlig som man kan ha på dagis!

Strömming sa...

JA att vara 70-talist är inget man kan göra något åt... men än hänger vi med bra!

Den var jättesöt den här pyjamasen!