stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 15 juni 2008

Blommigt och somrigt!



Denna strechfrotté hittade jag hos en medsybloggare, som hon hittat på Jofotex, och mailade genast Johnny för att fråga om den fanns kvar, och om han kunde skicka till mig - och det gick! Tyvärr fanns det bara 2,5m, men det är 2,5m mer än ingenting, och räcker till rätt mycket! =) Som till exempel en sovpåse, och ett par frottélappar!

Sovpåse har jag haft i tankarna så länge, båda mina barn har varit sparkare, och är fortfarande, så jag har inga förhoppningar på att Mini ska sova snällt under täcket... Ottobre hade en söt modell - alldeles för söt för min smak, men med annat tyg, mindre puderrosa och spets, så blev den neutral, precis som jag vill ha den! Det skadade ju inte heller att Gekko redan visat på hur fint och genusneutralt det kan bli! Men så här blev alltså min variant. Strechfrotté på utsidan, tunn bomullstrikå på insidan, och tryckknappar upptill.

Dessutom fyra torklappar med strechfrotté på ena sidan och fleece på andra. Det upptäckte jag med mitt andra barn var jättesmidigt - till blöjbyte eftersom frottén är suverän att torka med, och fleecen inte blir värst blöt och därför är perfekt att eftertorka med! Dessutom funkar de till rap- och kräksdukar =)

Material: Strechfrotté från Jofotex, tunn trikå från... hmmm, mitt minne sviker mig! Tryckknappar från Snapsource, och fleece från Stoff och Stil.

Modell: Sovpåse från Ottobre 5 2006.

Bäst: Den blommiga frottén blev litet mindre flickig och feminin när den kombinerades med det bruna, tycker verkligen att sovpåsen kändes fin att lägga liten bebbe i, och hoppas nu att den ska funka och vara lagom varm o lagom sval... Gillar modellen också, tror jag ska sy en till, men i velour och... hmm, ugglor? ...kaniner? Ja, något ska det väl bli!

Sämst: Inget! Eller jo, att jag fick så mycket värkar när jag sydde! =( För smärtsamma värkar!!!

10 kommentarer:

Jes sa...

Vilken undebar frotte´, den hade jag oxå velat ha :)Sovpåsen blev urfin.

stora lilla j sa...

Tack! Hoppas nu bara att den ska vara precis så där lagom varm som man vill ha i (förhoppningsvis) augusti-september...

Cecilia sa...

Så läckert, fint med det bruna till (men så är jag svag för allt brunt) :D Synd att stretchfrotté är så svårt att få tag på med god kvalitet, materialet är ju super.

stora lilla j sa...

Ja, materialet är hur bra som helst, kvaliteten... nja! I detta fallet är kvaliteten bra, det enda som är mindre bra är att mönstret är tryckt på vit botten, som lyser igenom ibland...

Anonym sa...

Sovpåsen blev jätteläcker, urfint mönster.
/June på www.junebacken.se

gosi sa...

Så smidigt med en sovpåse, och så fin den blev! Jag gillade verkligen ugglekitet under också, superduper! Hoppas att det är okej om jag länkar till dig:)

Anonym sa...

Super fin sovpåse. Har även jag sytt en sån ur ottobre fast utan allt lull lull =)
Fanns den fina frotten i andra färger med?

Gekko sa...

Vad fin den blev! Din Mini kommer nog sova bäst i den! Du förlängde inte mönstret eller hur? Den ser kortare ut än min. Lite avis är jag på ditt tyg!

stora lilla j sa...

Gekko: tack! Nej, jag förlängde inte mönstret alls, jag tyckte den var så lång ändå, och mina killar har ju varit ganska små... Höll upp den för att jämföra på Jacob, och den gick precis ner till fötterna på honom - vid 1½ år! Men sen är den ju sydd i ganska tunnt material o mer avsedd för sommar o förhöst, får sy en varmare till vintern!

Anonym sa...

Tips!
Sälj dina fina kläder på tradera och signerat.se !
Jag tror du har en massa kunder som väntar :-)