stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 19 juni 2008

Girliest ever!!!


Ja, könsneutrala kläder står det i min presentation, men det gäller sannerligen inte för detta set, som dels är en komplettering av denna beställning, dels ett par midsommarpresenter, till sötaste lilla M.

En hel hoper shorts, från vänster i strechfrotté från Jofotex, randig plysch från SoS, blommig plysch från samma ställe, och enfärgad plysch från textilcentrum. De enfärgade är del av själva beställningen, övriga är sommarpresenter.

För att matcha beställdes en t-shirt, men tyget fick jag bestämma själv, enda kravet var att det skulle matcha shortsen. Jag valde det bruna berömda uggletyget, ihop med en cerise mudd från SoS. Så här är min tanke att det ska funka:


Måste säga att jag verkligen gillar de bruna ugglorna till cerise! Fick idéen från Ottopippi, som hade valt den kombinationen till ett nyföddset, men jag tycker att det funkar lika bra i storlek 134 till en liten 4 åring! =)

Modell: Mina egna, både t-shirt och shorts. Eftersom M inte tycker om något som sitter åt är benmudden en bra bit bredare än i min vanliga modell, men håller ändå "in"benen så att det inte blir för fladdrigt =)

Bäst: Att det är så roligt att sy till M eftersom hon tycker så mycket om det jag gör! T-shirten har hon redan bestämt ska få följa med på kalas - jätteroligt! Roligt och ovant att sy i så typiskt flickiga färger när man är så inkörd i allt vad unisex heter - omväxling förnöjer!

Sämst: Tja, sy muddar i fyra par shorts, det var inte helt roligt! =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hon går redan enbart i dessa nya shorts!

Bäst att påpeka för andra läsare att det är hon själv som väljer enbart rosa numer inte hennes mamma :-)

Mamma gillar mera gult och brunt...men då sa M "jag kan inte vara fin i bruna shorts på kalas"

stora lilla j sa...

Haha, jag tycker den kommentaren är så underbar! Och unisex i all ära, men barn som bestämmer själva och får träna sin vilja ger jag ännu mer för! =)

johanna sa...

Å vilka underbara kläder!

Jes sa...

Vilka underbara kläder, kläderna måste ju inte alltid va unisexa :)

stora lilla j sa...

Jes: nä, det tycker inte jag heller! Däremot individuella och lekvänliga tycker jag är ett krav! Och det får man väl säga att dessa ändå uppfyller ;-)