stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 5 juni 2008

Prydligt till stora storebror


Jonathan blir ju stora storebror nu i sommar, tre år gammal och storebror till två! Det här settet var roligt att sy eftersom jag haft det i huvudet ända sedan jag sydde mössan till lilla I. Men det tog sin lilla tid att lista ut hur jag skulle fixa v-ringningen på ett snyggt sätt. Eftersom min kamera inte riktigt samarbetar fick jag inte någon bild på just den detaljen, men jag löste det iaf med att mudden fick gå omlott just vid v't, det blev distinktast (hm, finns det ordet?).

Det är alltså ett par velourshorts, med tillhörande v-ringad tröja, i midnattsblå velour från min lokala tygaffär, och kritvit mudd.

Settet är i storlek 92/98, och tanken var främst att ha ett par shorts till nu, med en matchande tröja för svalare kvällar, samtidigt som tröjan kan funka i höst till tex jeans eller röda manchesterbyxor...

3 kommentarer:

Jes sa...

Jättefin tröja & shorts, gillar verkligen färgen.

Anonym sa...

Superfint!!

stora lilla j sa...

Tack! Så himla kul att förverkliga något man tänkt på så länge, särskilt som maken sa att nääää! det kommer inte bli snyggt! Tji fick han...

Elisabeth, har du fått paket än? *nyfiken*