stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 8 juni 2008

Det blir aldrig som man tror!


Min mamma och hennes 18 mån äldre syster uppfostrades som tvillingar och hade alltid matchande kläder, vilket mamma hatade, och dessa historier har jag hört många gånger. Så när jag själv fick barn med 18 månaders mellanrum tänkte jag att det misstaget ska jag i alla fall inte göra, mina killar ska få vara individer!!! Så döm om min överaskning när de uteslutande vill ha matchande kläder! Allt den ena har vill den andre ha, och enda sättet att få någon husfrid är att ha två uppsättningar av allt!

Därför sydde jag matchande tshirts av det nya kanintyget, storebror fick vara med och välja färg på mudden. Den enda lilla skillnaden, bortsett från storleken, är att lillebrors tröja fick kuvertringning eftersom han fortfarande har fobi för allt som ska över huvudet. Det var två mycket nöjda killar som åkte och badade igår...

Material: kanintyg i turkos och brunt från jny design. Orange mudd från Sundbybergs textilcentrum.

Mönster: Den stora tshirten i eget mönster, den lilla med kuvertringning från Ottobre 5/2006, dock med korta ärmar istället för långa, och omgjort från body till tröja.

Bäst: Färgkombinationen! Tycker verkligen det blev så fint med det turkosa, orangea och bruna! Och att kanintyget har så härlig kvalitet, hilco - släng er i väggen =) Dessutom är jag just nu jätteförtjust i att bandkanta, så kuvertringning kändes väldigt roligt.

Sämst: Att jag inte tänkte på att klippa till en till bebisen när jag ändå höll på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt-snyggt! Jättefin färgkombination med det turkosa, bruna o orangea! Och snygg bildkvalitet - har du äntligen köpt ny kamera? =)

Jes sa...

Så snygga tröjor!! Roligt att de vill ha samma kläder när din tanke va tvärt om :)