stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 5 juni 2008

Lite sytt...



Mest blir jag liggande just nu, bebis i magen mår inte toppen, och vila är ordinerat, men litet får jag sytt ändå! Det här settet är tänkt att funka till Jacob under sommar och höst, och det var så roligt att sy! Dels för att plysch och mudd är av härlig Hilcokvalitet, dels för att jag verkligen älskar färgkombinationen (ok, inte speciellt nytt och spännande, men snyggt!) och dels för att jag fick experimentera med modell och tips och trix från medsybloggare.

Omlotthoodie i modell stulen/ lånad från Gekko, och med hörn fållade enligt hennes tutorial (blev jättebra, tacktack!) och bandkantning enligt Theas modell, som egentligen är Botildas, med förstärkt raksöm i kanten. Bandkantaren har varit min största anledning att önska mig en Coverpro, och visst skulle jag fortfarande vilja ha en superdupergärna, men det är kul att äntligen känna att man kan sy snyggt ändå!

Det enda jag inte blev nöjd med var att jag valde att sätta i tryckknappar istället för knytband, och så här i efterhand hade jag tyckt det varit snyggare med band... Men galet nöjd är jag i alla fall! =)

4 kommentarer:

Jes sa...

Å vilket härligt set, jag är oxå såld på denna färgställning ,kan ibte se den för många gånger :). Verkligen superfint.

Anonym sa...

Håller med, den gula färgen är så himla fin. Vilka mysiga kläder du har sytt. Hur mår bebisen??

stora lilla j sa...

Tack! Bebisen vill komma ut =( Så jag blev sjukskriven, och ordinerad sängläge, vilket för mig betyder syläge! Maken får klippa tyg så syr jag hejvillt =)

J.La sa...

Superfint med den lilla spetsiga huvan :)