stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 13 juni 2008

Litet, litet...


Men med gigantiska muddar! Det blir inte mycket sytt nu, bebisen vill komma ut, så jag är ordinerad liggläge. Tänkte först att liggläge och syläge måste vara ungefär samma sak, men det kan jag så här i efterhand upplysa alla om att det inte är! Samtidigt så måste ju bäbis få litet kläder, och jag har också försökt få klart min del av bytet med rättvisa barn, så jag sitter i korta stunder.

De här sparkbyxorna kommer ur Ottobres prematurkollektion, men är stl 50, jag försöker tänka positivt!=) Men muddarna verkar vara tänkta för en stl 62 eller så! På bilden har jag tagit in dem ca tre gånger, och de är fortfarande förstora... Men nu får de nog duga som de är!

Material: röd och orangerandig interlock från e-slöjd. Tryckknappar från The snapsource, och svart mudd från textilcentrum.

Mönster: Ottobre 6 2007, modell 3

Bäst: E-slöjds trikå är perfekt för små sparkbyxor!! I min förtjusning över gamla retrotyger och Hilcos fantastiska kvalitet och Jofotex's fantastiska service har jag liksom glömt e-slöjd, så det kändes kul att återupptäcka! Plus att det kändes litet lyxigt med fina färgade tryckknappar... Modellen är helt ok, bara muddarna som är för stora. Och stort plus för mitt första alster i Kollektion Mini!!

Sämst: att de inte matchar någonting! Jag älskar små set, men denna pyttelilla stuvbit låg i tygskåpet och bönade och bad om att få bli använd, även om den inte passar till något... Nåväl, en vit omlottis under ska väl funka! Stort minus också för muddarna, fatta vad segt att sprätta bort muddar tre gånger från ytte-pytte sprakisar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å va fina grejer=) Ta det lugnt och vila mycket! Min utbytesgåva är inte så brådskande vet du, ta det när du har energi=)
/Elisabeth

stora lilla j sa...

Tack! Fast nu är äntligen min del av bytet på posten ;-) Jag får så dåligt samvete när jag inte har gjort mig oskyldig... Och skönt att hinna klart innan bäbis hinner ut! ;-)

Jes sa...

ÅÅÅ vilka söta, så roligt att sy i små storlekar :)