stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

måndag 16 juni 2008

Skuldfri och oskyldig!

Jag hoppas att Elisabeth på Rättvisa Barn har fått mitt paket vid det här laget, och visar därför min del i bytet - ugglor! Eftersom Elisabeth inte hade några preferanser kring vad det blev, utan bara något i uggletyget, blev det ett syskonset! Lilla bodyn har kuvertringning i storlek 56, och t-shirten har raglanärmar och är nog en stor stl 116. Färgkombinationen är så klart min favvo, samma som denna. Som en liten förlåt-att-mitt-paket-tog-mycket-längre-än-ditt följde en snutte med =) Tyvärr var jag litet för snabbt framme med kameran, halsringningen ser superbubblig ut, vilket den inte gjorde när jag packade ner det hela en halvtimme senare...

Material: ugglor från alla-vet-var. Hilcoplysch i snutten från NeaNobelle. Orange mudd från Textilcentrum.

Modell: Body av samma mönster som denna, tshirt från något av Ottobres sommarnummer, kan tyvärr inte komma på vilket... Och tänk att snuttemönstret har jag listat ut alldeles själv! =)

Bäst: Tja, färgkombinationen och att bli oskyldig, jag har verkligen fasat för att bebis skulle titta ut innan jag hann färdigt!! Sen tycker jag alltid att det blir så gulligt med syskonkläder, lika - men inte samma liksom. Och valet är öppet att använda dem var för sig eller tillsammans.

Sämst: Om t-shirten är buklig i halsringningen! Men jag ska försöka lugna mig och tänka positivt - den såg ju fin ut när jag packade ner den. =)

7 kommentarer:

Gulligan sa...

jätte, jättefint!!!

gosi sa...

Kanonfint! Har också haft problem med just uggletyget för att det bubblar sig i halskanten...det kan reta gallfeber på en, men oftast är det en själv som är för självkritisk:)

Anonym sa...

Tusen tack för de helt fantastiskt fina kläderna!!! De låg i lådan idag, har inte hunnit prova på sonen än men ska göra det så fort han kommer hem från dagis. Superfina och jag har lite dåligt samvete att du bara fick kepsar när jag fick ett helt matchande syskonset. De är verkligen helt underbara!! Bubblor i sömmar? Nädå, det är så proffsigt sytt att jag blir avundsjuk=) Tack än en gång och hoppas jag får återkomma med någon beställning framöver! Kram Elisabeth, rättvisa barn

stora lilla j sa...

Åh vad roligt Elisabeth! Det är alltid läskigt att sy till någon som syr! =) Nä, inte ska du ha dåligt samvete - du anar inte hur älskade kepsarna (lokförarmössorna, enligt Jonathan) har blivit, allt annat är helt utkonkurerat! Hoppas verkligen att det passar på barnen nu! =)

roYal me sa...

va fina dina kläder är! Härliga färgkombinationer :)Jag är lite rädd för att sy i såna mjuka tyger, har provat men det blev sådär. Får väl öva lite mer på det :) Jag länkar till dig också!

Jes sa...

Vilka jättefina kläder!!!! Roligt med byte :)

Solveig Lövendahl sa...

Tack för din kommentar! Roligt att du vill länka. Vilka fantastiskt fina saker du gör! Det oranga setet med huvtröja och hänselbyxor tex är ju alldeles underbart!