stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 15 juni 2008

Tokmatchat!

Tja, jag kanske går över styr ibland i mina matchningsdrömmar... Men alla de set jag gör till Mini nu är tänkta att kunna användas tillsammans eller ihop med ngt annat litet som man vill, och det här settet är också tänkt att kunna kombineras med detta.

Settet är som vanligt i storlek 50. De flesta tycker ju att storlek 50 är en ganska onödig storlek, men vis av erfarenheten syr jag mycket i den. Mina killar har båda varit små när de kom, och jag är ju ingen jätte själv =) Dessutom har argumentet att man får så mycket småkläder av vänner o familj inte heller hållit här, tror inte vi fått ett enda set i en storlek under 62... Storlek 50 har räckt gott och väl de första två månaderna, så därför blir det många miniplagg nu!

Jag har tidigare skrivit att jag är svag för färgkombinationen, och det är jag verkligen, nu mer än någonsin! Känns såååå sommarfräscht med vita och svartbruna ugglor, och orange är verkligen min favorit att kombinera med!

Material: De berömda ugglorna, i brunt, från Jofotex. Orange mudd från Textilcentrum, och knytband till hättan av presentsnöret på mitt vackra morsdagspaket - en underbar petroleumblå gravidklänning från Isabella Oliver (som jag tyvärr inte gör rättvisa åt i mitt nuvarande tillstånd...)

Modell: Tröja med kuvertringning i samma modell som denna, dock inte body utan kapad och gjord som tröja istället, byxor enligt eget mönster, hätta från Ottobres 5 2006.

Bäst: Att det verkligen blir så tokmatchat, ser fram emot att få prova på bäbis och se om det funkar eller bara blir töntigt... Och förstås färgkombinationen, som jag redan nämnt... =) Ett set jag blir glad av!

Sämst: Att jag inte hittar något snyggt sätt att bandkanta ärmar som är så små - jag gör som Ottobre föreslår och sätter på kantbandet först och syr sen ihop ärmen, men det blir inte snyggt i sömmen... Annars är jag galet nöjd!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag tror jag dör va fina små plagg du syr! Jag har inte riktigt kommit igång med småkläder, vet inte varför för de är ju så himla gulliga....

Liza sa...

Gud så fint. Jag längtar efter att sy lite mer i uggletyget nu, gärna lite smått:) Och orange är fint till, fast många andra färger oxå, så jag får beslutsångest:S Ett tips som jag gör numera i små storlekar, i ärmsluten, är att sy på en mudd istället, en smal sådan, jag gör den ungefär 4 cm ovikt, så den blir inte så bred påsydd, tycker det blir minst lika snyggt och så slipper man problemet med sömmar åt alla håll.

Maria sa...

Vad mycket fina kläder du har sytt här på sistone. Lilla Mini kommer verkligen att bli välekiperad!! :-)

Jes sa...

Men gud så fint, Och så smått:)

stora lilla j sa...

Tack! Rättvisa: då borde nog mitt paket passa åtminstone ganska bra! =) Ska jag lägga ut bild nu, eller lämna det tills du fått det själv?

Liza: jättebra tips - tack! Tror jag ska sprätta/ klippa bort ärmsluten o prova din variant istället - känns trist att vara missnöjd över en sån sak...

Maria: jo, det har blivit rätt mycket på sista tiden, men så har man ju fått något så lyxigt som klipphjälp! =) Hatar att klippa...

Liza sa...

Det är ju bara att du klipper, för mudden ersätter ju några cm längst ut, slipper du sprätta:)

stora lilla j sa...

liza:smaaaaart! =)

Gulligan sa...

Åh så fint!!