stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 20 juni 2008

Glad midsommar!



Säger jag med bilder av en av två badrockar som mina pojkar ska få, lilla j väntar fortfarande på sin då jag var litet optimistisk gällande tygåtgången... Mer handduk ska inhandlas efter midsommarhelgen, och då blir även detta ett syskonset!

Min stora älskling har valt tyget, och färgkombinationen, och jag måste säga att jag tycker han har ett öga för det här med färger - jag storgillar kombon turkos-cerise! =) Modellen är så klart helt inspirerad, för att inte säga kopierad, av florins snygga badcapes. Eftersom mina killar hatar att dra saker över huvudet har mina badrockar fått omlottöppning istället. Tyvärr är min variant inte i lika underbara retrofynd, utan bara nytillverkade reafynd...

Material: reafyndade handdukar från Hemtex, vit snedslå och cerise strechjersey från SoS. I efterhand kan jag meddela att det går åt tre handdukar för två badcapes, inte två handdukar som jag trodde! =)

Modell: Helt influerad av Florins varianter, och därefter modifierat av Gynthers "Sy till barnen", blus med snedknäppning, fast förstås förlängt, och till det min vanliga huva, samma som den här.

Bäst: Färgkombinationen är underbar tycker jag! Och alltid lika kul när barnen är aktiva och får vara med och bestämma! Sen kändes den väldigt välarbetad när den blev färdig, jag använde Gekkos smarta sätt att sy hörn, som jag har prisat tidigare.

Sämst: Alltså, när man är så anal som jag är det inte kul att klippa frotté som skräpar ner överallt, sprider sig och fastnar i vad som helst... Usch, jag ryser bara jag tänker på det!! Och jättestort aja-baja på mig som provade denna på Jonathan innan Jacobs var färdig, han blev jätteledsen och jag känner mig som världens sämsta mamma!!

10 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Åh vilken fin badcape :) Håller med om att färkombinationen verkligen blev kanonbra!!!

Vilken gullunge sen!!! Kommer att bli svårt att hålla alla tjejerna borta med dessa underbara ögon :)

stora lilla j sa...

haha, ja, jag fasar redan!! *stolt mamma*

gosi sa...

Shit, vilken urgullig grabb i en apsnygg badcape! Den blev ju verkligen hur läcker som helst! Vilken tur att jag har hittat hit, du gör ju jättemycket fint:)

Jes sa...

Vilken underbar badrock :) Underbar färg.

stora lilla j sa...

Jes: Tack!! Fast jag kan inte ta credit för färgkombon, men jag får skicka vidare komplimangen till min begåvade treåring! =)

Gosi: jag säger detsamma - jag hittar ju hur mycket fint som helst hos dig!!

Retro Elephant sa...

Snygg badcape!

linnzan sa...

Gud vad fin den var! Gillar tyget skarpt. Har lagt till dig nu till "Give and Get" och snart är det dags för omgång 2, ska bli riktigt kul nu när vi är så många.

stora lilla j sa...

linnzan: tack! Ska bli jätteroligt att vara med! Hoppas att det inte kommer exakt samtidigt som Mini i alla fall! =)

Anonym sa...

gud vad fint det blev! hittade precis till din sida och har kikat runt lite, jättefina kläder du syr!

m family goes västerut sa...

Hej!
Fina saker du syr, vet inte riktigt hur jag hittade hit, men glad blev jag.
Hemmafrun overseas