stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 28 juni 2008

Sååååå syskonretro!

Ja, vad ska man säga? Såååå retro! Tyget är ett gammalt påslakan, för ovanlighetens skull fyndat (!) på Tradera. Gillar verkligen mönstret, amplar med blommor och hjärtan i ljusa blå nyanser. Mycket är planerat för detta söta tyg, först ut är två (ja, bara en på bild, men de är två irl!) syskonskjortor i mitt favvomönster, med trekvartsarmar och liten knapp, exakt samma modell som dessa.

Material: påslakan i bomull, från Tradera.

Modell: grundmodell blus från "Sy till barnen", stl 84 och 98.

Bäst: Jag tycker verkligen att de blev såååå fina i koimbinationen, inte påträngande retro liksom utan diskret... Killarna är jättenöjda, Jonathan eftersom det är hjärtan på, och Jacob för att hans är likadan som Jonathans... Planen är att Mini ska få sparkbyxor som matchar... Och modellen är faktiskt bäst, särskilt så här på sommaren, den är sval och skön och täcker ändå känslig barnhud!

Sämst: ingenting, för en gångs skull är jag helt nöjd! =) Skjortorna är söta på, killarna gillar dem, och tyget var jättebilligt - vad kan jag vara missnöjd med???

11 kommentarer:

johanna sa...

Å vad fint! Superfint med kantbanden till :-) Jag gillar retroskjortor!

Jag gjorde mönstret själv och har gjort ett till en jacka åt O också men den är inte färdig ännu. Det som är dumt när jag gör mönster är att det bara blir en storlek, jag vet inte hur jag ska göra dem större.

Tänkte fråga en grej om de vårjackorna du sydde, gjorde du dem i fleece och någon slags bomullsväv?

/johanna

johanna sa...

Å vad fint! Superfint med kantbanden till :-) Jag gillar retroskjortor!

Jag gjorde mönstret själv och har gjort ett till en jacka åt O också men den är inte färdig ännu. Det som är dumt när jag gör mönster är att det bara blir en storlek, jag vet inte hur jag ska göra dem större.

Tänkte fråga en grej om de vårjackorna du sydde, gjorde du dem i fleece och någon slags bomullsväv?

/johanna

Anonym sa...

åhh vad fin den blev!

Lallis sa...

Jättefint tyg! Kul att du lyckats fynda på tradera, det har ju annars en tendens att bli alldeles för dyrt.

Gulligan sa...

Snyggt!! Finns ingenting att vara missnöjd med ;-)

gosi sa...

Superfin! Grabbarna kommer bli ursnygga i sina fina nya skjortor!

OttoPippi sa...

Du SKALL verkligen vara nöjd!! Både med tygfyndet, modellen och kan bara tänka mig så snyggt när de båda har likadan skjorta!!! Super!!!

linnzan sa...

Vilket härligt tygfynd! Och modellen är jättefin, speciellt knappen tycker jag är pricken över i!

Therese sa...

Tokfint!! Har själv aldrig lyckats "fynda" retrotyg på tradera så dubbelt grattis till den här skjortan för den blev verkligen jättesnygg!!!

Kort og Søm sa...

Hei, den var jo bare kjempe fin :o)
Veldig fint stoff!

stora lilla j sa...

Tack alla! Ja, hela påslakanet kostade 54kr, men det är nog en sån sak man lyckas med en gång i livet - fynda retrotyg på tradera... Som tur är har jag gjort några rimligare fynd på kupan på sistone, bildbevis kommer! =)