stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

tisdag 1 juli 2008

Så där 1½ år försent!

Ja, inte är vi snabba i vändningarna inte! Här är Jacobs nya säng, nu när Mini kommer och sparkar ut honom från mitt-i-stora-sängen får Jacob en alldeles uppfixad sidovagn! Det är alltså en spjälsäng som vi monterat bort ena långsidan på, och höjt upp till exakt samma höjd som dubbelsängen, vilket bara krävde fyra borrhål.

Eftersom det inte tillverkas spjälskydd för sidovagnar har jag sytt ett, tyget kommer från Stoff o Stil och är köpt förra sommaren. Vadderingen är Åhlens tunnaste, vilket i efterhand känns för tunnt, ska jag göra om det gör jag det nog med den som är 1cm tjock, och sätter upp ett par extra band, jag gillar bättre när de sitter som en smäck!

Örngottet är sytt av ett Ikea påslakan, och under filten i retrotyg finns ett matchande spjälsängspåslakan. Filten ska egentligen Mini få, men tills han behagar titta ut får den pryda sidovagnen. Välmatchat? Nej! Men jag blir glad av det här tyget, och det verkar Jacob också bli, och jag vill gärna att han ska gilla sin nya sovplats.

Mini ska få en vagga som jag och maken håller på att renovera (dvs jag bestämmer och ändrar mig stup i kvarten, han verkställer och muttrar när han tror att jag inte hör) men eftersom varken Jonathan eller Jacob någonsin under det första året accepterat annat än vår säng är jag pessimistisk... Men kanske kan han gilla den för att sova middag i?

4 kommentarer:

Jes sa...

ÅÅ bara älska tyget i filten! Som tur är äger jag en bit oxå :) Vilken smart ide med sängen :)

gosi sa...

Coolt, det har jag ju aldrig hört förut...sidosäng! Var riktigt smart:)

stora lilla j sa...

Gosi: jag kanske har hittat på det! =) Det finns ju sk babybay, för bebisar, men vi tänkte att det här skulle funka bättre för en 1½ åring, och spjälsängen har ju aldrig använts...

Jes: ja, det är verkligen underbart!! Det tog emot att klippa i, det ska villigt erkännas!

johanna sa...

Å vilka härliga tyger! Där ligger han bra, den blivande storebrorn :-)