stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 3 juli 2008

Avverkar beställningar....


på löpande band! Även denna gick till söta M, en klänning i det turkosa kanintyget med lila kaniner, med bandkantning i cerise.

Storleken är 128, vansinnigt roligt att sy i större storlekar, och extra kul eftersom jag parallellt satt och sydde i stl 56, gissa om det är skillnad!! Gud, det går verkligen inte att förstå hur de är så små och blir så stora!

Jag gillar modellen, det känns som en klänning som tillåter mycket lek och rörelse, inte begränsar. Det lilla rynket mitt på känns precis lagom, jag hatar när det blir för pluttenuttigt...

Modell: uppförstorad stl 92, modell 23 från Meedoms Börnetöj 0-3 år.

Material: kaniner från Jny Design, cerise mudd från SoS.

Bäst: det är alltid så kul att få sy klänningar, det händer ju inte så ofta att jag gör det till killarna! (även om det blir oftare än man tror!)

Sämst: att när jag var helt färdig upptäckte vi en liten maska i tyget...

1 kommentar:

Jes sa...

Vilken jättesöt klänning :)