stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 3 juli 2008

Konstig form?

Ja, storlek 74, smal och blöjfri, då blir det litet lustiga proportioner! Dessa är lillklumpens nya byxmodell, tänkt att vara figurnära, men inte liksom långkalsonger, med muddar upptill och nertill, och litet extra längd i benen (eftersom jag är en obotlig optiminst!) Tanken är att de ska passa som byxor nu, och som under jeansen till hösten, då min lilla plutt ska börja på dagis, alternativt kunna funka som pyjamasbyxor i höst!

De ser väldigt lagoma ut på, men att fånga mitt yrväder på bild är ju som bekant inte det lättaste! Modellen är liksom figurnära, men inte tajt, och längden är litet väl tilltagen.

Modellen är av absolut enklaste möjliga, två byxdelar, inte fyra, mudd i midja o benslut. Overlock till alla sömmar (ok, nog skulle jag göra dekorsömmar om jag hade en coverlock, men tills dess hoppar jag över nedstickning och dylikt!)

Material: kanintyg från Jny Design, röd mudd från textilcentrum, brun mudd från Jofotex.

Modell: egentillverkad med hjälp av ett par tajts/byxor från lindex i storlek 68

Bäst: att få sy en storlek större till min lillkotte! Varje cm är en seger, och varje storleksbyte måste firas ordentligt! Och sist vi gick upp en storlek var nästan ett år sen, så det är verkligen inte varje dag! Bäst också färgkombinationen turkos/brun/röd, som jag snodde från nicket Pocahontas på fl, tror inte att hon har någon blogg? Hursom helst så kan jag inte ta äran för färgkombinationen, men jag gillar den jättemycket! Jag sydde ju tidigare av det turkos/bruna tyget med orange mudd, i dessa, men jag måste säga att jag gillar denna kombination mer!

Sämst: ja... det skulle väl vara att jag inte har någon coverpro att sy snygga dekorstickningar i avvikande färger med! Men det kan jag leva med! =)

4 kommentarer:

Strömming sa...

De ser jättefina ut!!! Gillar också kombinationen med den röda mudden till det turkos, kanske snor den jag också !!!

stora lilla j sa...

Haha, ja gör det, så snor jag din kombo med bruna ugglor o grönt band!! =)

stora lilla j sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jes sa...

Fina byxor!!! Gillar oxå den röda mudden till de turkosa