stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

torsdag 3 juli 2008

Tuffast i stan??

Ett set till sötaste M, en av mina regelbundnaste (är det ens ett ord???) beställare. Plyschset med blixtlåsjacka och muddbyxa i storlek 128/134. Modellen är samma som denna, och är en av mina favoritmodeller, lätt att ändra med små medel, tex avvikande färg på armar eller muddar eller blixtlås.

Till detta set snubblade jag över ett ensamt knallceriset blixtlås i min lokala tygaffär, och eftersom jag vet hur mycket M älskar rosa var det inget att fundera på! Som accentfärg kändes det fräscht med den ljusgula mudden.

Modell: Ottobre står för båda! Byxorna kommer från nr 1/2004, och blixtlåströjan från nr 1/2006.

Material: Plyschen kommer från Stoff och Stil, köpt förra året. Den härliga ljusgula mudden kommer från Jofotex, och det knallcerisa blixtlåset från Textilcentrum.

Bäst: Det är verkligen alltid så roligt att sy till M, för jag vet att hon gillar kläderna! Och färgkombinationen kändes så fräsch, det gjorde det ännu roligare att sy. Kul att inte alltid sy i feg-färger, utan våga litet mer =)

Sämst: Byxmodellen får litet tummen ner för att den var ca tio cm för lång när vi provade den! Annars är jag nöjd, och hoppas att M också blir det!

Inga kommentarer: