stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

fredag 4 juli 2008

Underbyxor 1.0


Har klurat och klurat på underbyxor jättelänge! Lilla j behöver ju underdelar nu när han är torr, och underbyxor i motsvarande 68/74 finns ju inte att få tag på! Och eftersom vi kör med tygblöjor så tänkte jag att det vore smidigt med underbyxor för lilla Mini också, alltså har jag haft dille på underbyxor och funderat och försök-konstruerat och förkastat. Här presenteras mitt första färdigsydda försök, fortsättning följer...

Dessa är tänkta att passa lilla j, motsvarande storlek 68/74, men de är storleksmässigt rätt lika de jag skissat på till Mini i storlek 50, så jag antar att jag gjort några tankemissar någonstans! ( Som vanligt)

Har inte fått prova dem på än, så jag återkommer med utlåtande om passform, men ganska söta blev de? Nästa gång ska jag bandkanta benen, inte sy muddar, och jag tror att midjan är litet stor också...

***

Snabb uppdatering: muddarna är för tajta i benen... :-( Men jag tror att de kanske passar Mini istället, optimist som jag är, så jag lägger dem i babylådan och försöker mig på modell 2.0 - nu med rimliga benöppningar! ;-)

4 kommentarer:

Strömming sa...

Jag har mailat dig om mönster. Det kommer ta en 10 dar innan jag kan skicka. Efter vad jag ser här så kanske du på den tiden hinner pilla ihop ett eget mönster! Jag tror att det är mudden som gör byxorna lite korviga, testa kantband och se om det blir skillnad. Mönstret er fint ut annars tycker jag! Maila mig din address så kommer mitt mönster med posten om ca 14 dagar. Ha det så bra!!

johanna sa...

Så söta små underbyxor! Jag har också funderat på att sy underbyxor men det där ligger ännu på planeringsstadiet.

Ha det bra i sommarvärmen!

Gulligan sa...

Åh vad mycket fint du har sytt!! Hinner inte ens kommentera allt;-)

Jes sa...

herregud va du syr!!! dessa blev verkligen för söta :)