stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

lördag 5 juli 2008

Minibyxor

Mera smått, börjar känna av den där välbekanta rastlösheten som alltid kommer just innan man ska föda, och kan inte riktigt hålla mig stilla och sysslolös. Bäbis ska ju egentligen inte komma förrän om en månad, men vi får väl se...

Dessa är tänkta att funka som basbyxor, men planen är att det ska komma en hoodie till också och matcha (så klart!) Enkla i både form och materialval, för att kunna passa det mesta.

Material: brun Hilcoplysch från Neanobelle. Brunvit randig mudd från Jofotex. Tryckknappar i sparkbyxorna från Snapsource.

Modell: Från Ottobre, samma som dessa och dessa. Båda i storlek 50, men Ottobres mönster brukar vara litet stora, så jag räknar med att de är typ 50/56.

Bäst: Jag gillar verkligen känslan när jag syr till Mini, det känns så mycket verkligare att han kommer då! Med två små hemma har man nästan en tendens att glömma bort att det verkligen kommer en bäbis. =)

Sämst:Ja, det skulle väl vara avsaknaden av Coverpro då! Annars är jag jättenöjd. Eller jo, jag hade velat haft ork att fixa en hoodie till också, matchningsberoende som jag är! =)

7 kommentarer:

johanna sa...

Å vad de är fina de där byxorna!

johanna sa...

Å vad de är fina de där byxorna!

Jes sa...

Vilka fina, snyggt med randig mudd. Kläder blir alltid så söta när det är i så små storlekar.

stora lilla j sa...

Tacktack!!! Ja, jag tycker också det ser så pluttigt ut i storlek 50, men jag är så velig mellan byxtyperna - sparkbyxorna tycker jag är bökiga att ta på medans jag är rädd att de vanliga spänner över magen...

OttoPippi sa...

Supersnyggt med randig muddväv!!!! Me like!!!!

johanna sa...

Muddbyxor tycker jag funkar bra på såna småttisar, de klämmer inte om magen och dessutom kan de ha byxorna länge om man syr långa muddar. Men annars gillar jag sparkbyxor, förutsatt att man får ett barn som inte bajsar tio gånger om dagen ;-)

Strömming sa...

Supersöta byxor! Vad snyggt du fått till det med den randiga mudden!