stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 9 juli 2008

Give and Get

Jag har turen att få vara med i omgång två av Give and Get, och här är mina svar på frågorna:


  • Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur? Syr!
  • Hur länge har du pysslat? Har nog alltid pysslat, sytt har jag gjort i ca 1½ år nu.
  • Vilken typ av maskiner syr du på? symaskin & overlock, båda Bernina
  • Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? roliga kantband kanske?
  • Någon annan hobby eller stort intresse? Nä, snart-tre-barn o make tar all min tid! =)
  • Vilket är ditt favoritdjur? Katt som vi har hemma. Hund och elefant som barnen önskar sig.
  • Har du djur? I så fall vilket? En odräglig pseudobebis till katt som hängde med hem från england
  • Är du allergisk mot något djur? nej!
  • Är du allergisk mot något annat? nej!
  • Hur bor du? Hus eller lägenhet? lägenhet
  • Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad? inget jag kommer på
  • Vilken storlek har du på kläder? Efter graviditeten? Oj, kanske 40?
  • Om du har barn? Kön, ålder och klädesstorlekar? Snart tre barn, 3 åring stl 98, 1½ åring stl 80 (snart) och bebis beräknad till 4e augusti. Vad de har mellan benen känns minst sagt oviktigt, men det är nog lätt att se i bloggen att det är pojkar, allihop!
  • Favoritfärger och hatfärger? brunt, vitt och orange ihop är favoriter, pasteller gillar jag inte alls!
  • Vilka material gillar du eller ogillar du? naturmaterial hyllas, synteter går bort!
  • Vilka mönster på tyger gillar du bäst? 50-tal hemma, 60-tal på mig, 70-tal till barnen
  • Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i? Tunika till mig, tröja/ skjorttunika o byxor till barnen, sprakbyxor går bort då båda är torra och byxorna måste kunna komma av foooort! =)
  • Retro, vintage, romantiskt eller annat? retroretroretroretroretro!!!
  • Pojk/flick eller unisex? unisex!
  • Nytt eller second hand? båda! Gärna gamla tyger!
  • Favoritsmak? frukt
  • Favoritlukt? bebisnacke
  • Musiksmak? aretha franklin, marvin gaye, paul simon, doors, leonard cohen, duffy, typ
  • Favoritböcker? The other Boleyn girl, profeten, ett nytt land utanför mitt fönster, varats olidliga lätthet, The boy called it.

4 kommentarer:

Välkommen! sa...

så du gillar the doors?! kul1 jag med!! :)
men du, dina katter är klara nu. men jag behöver din adress. jag har mailat dig men fick inget svar så jag tänkte att kanske strular mailen igen. så, jag tar d säkra före d osäkra å skriver här oxå! ;)
du kan ju maila över adressen å så när du har tid!
/kattching

Anonym sa...

hej hemlisvän. Jag klurar och klurar på dina paket, de var inte lätt minsann. men jag ställer lite följd frågor som jag hoppas du har tid att besvara.

äter ni brieost?

vad äter ni helst hemma? fisk fågel gris ko?

stora lilla j sa...

ooooh, vad roligt, komiskt noghar det inte ens snlagit mig att JAG också har en hemlisvän! ;-) Och svaren: ja, brieost äter vi, men vad gäller fisk fågel gris ko blir svaret tyvärr att vi är vegetarianer, så vi äter inget av det! :-o

Anonym sa...

ja det här med hemlisen glömmer man snabbt i sommarvärmen även om det just nu är regn här!
Vad bra då att jag frågade, nu ändras min tanke genast.