stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

söndag 13 juli 2008

Väskor på flykt



Två väskor som äntligen blev klara på fredagen (det tar mig ett tag att blogga om saker...) De två översta är en beställning som fått ligga litet väl länge för min smak (förlåt S!) Men nu äntligen blivit färdig. Önskemålen var en väska som skulle gå att hänga tvärsöver, med ca tio cm breda axelband, rymlig nog att rymma ett A4 block, och som helst inte såg ut som en skötväska, men ändå litet roligare. Hoppas bara hon tycker jag lyckats!!

Yttertyget är ett mjukt hallonrött babycord från Stoff och stil, innertyget mitt härliga traderafynd. Väskan stadgades upp med mellanlägg. Innuti finns två fickor, en mindre för typ mobil/nycklar, och en större i sidan för plånbok etc. Väskan stängs med tryckknappar mitt över, inspirerat av Florins snygga lösningar.

Som en liten påminnelse om det pigga fodret fick väskan stickningar i blått, funderade fram och tillbaka om jag skulle sätta i blå tryckknappar också, men kan i efterhand säga att jag är glad att jag sansade mig och valde neutrala röda, det är ju ändå en beställning! Jag är helnöjd, osvenskt att säga (eller skriva) men jag gillar verkligen hur fodret tittar fram och piggar upp, och det hallonröda är så fräsht!

Bottenplattan är 30*15 cm, och väskan är 35cm hög, så rätt ordentligt tilltagen storlek. Själv älskar jag stora väskor, men är så liten själv att det oftast ser mallplacerat ut på mig...


Under är en väska i sk dagispåsemodell, en av mina favoriter på väskor, som har flyttat till min lilla kusin som fyllde 17 år, och alltid är så gullig och kommer ihåg mina barn med en liten present eller ett kort för att säga grattis - denna gång var det vår tur att komma ihåg henne, så jag o Jonathan funderade och knåpade tillsammans.

Tygerna är två retrotyger, inspirerad av Mustafas inläggKokos Flanell så tänkte jag MERA MÖNSTER! och kombinerade två mönstrade tyger - tycker det blev jättesnyggt =) Dessutom tryckte jag ett par små blommor på yttertyget, för att ge det ännu mer egenknåpad känsla.

Min duktiga kusin är själv pysslare, läser som jag gjorde en gång gjorde Estetisk linje konst, och målar och pysslar mest hela tiden. Jag har en känsla av att det är just hennes stil, men man vet ju aldrig? Innuti finns en ficka och ett nyckelband.

Storleken är som vanligt h53, b45, och bottenplatta på 30*15, tycker det är så perfekt storlek! Hoppas nu bara att den kom fram i tid till hennes födelsedag, men å andra sidan tror jag inte hon tittar in här, så jag förstör ingen överaskning även om den fastnat på posten! =)

3 kommentarer:

linnzan sa...

Vilka helt underbara väskor! Jag bara älskar väskor, det kan man inte få nog av!

Anonym sa...

Tack så mkt för väskan! den har idag flyttat in hos mig :) Supersnygga tyger du använder, precis i min smak och jag gillar verkligen idén att du gör könsneutrala kläder! bra bra bra mkt beröm ska du ha!!! hoppas vi ses snart. många kramar till dig och de andra :)

Retro Elephant sa...

Verkligen fina väskor du gjort! Jag lägger en länk till din sida om det är okej för dig?

//Lina