stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 16 juli 2008

Underbara Strömming!

Supersnälla Strömming gick med på ett mönsterbyte, och jag fick hennes fantastiska kortbyxemönster! Så stor skillnad det gjorde, nu funkar de perfekt, efter mina två relativt misslyckade underbyxor. Jag fullkomligt älskar de här, de känns verkligen perfekta att ha till en liten omlottröja för en nyfödd augustibäbis!

Material: Gul interlock från e-slöjd, brun muddväv från Jofotex

Modell: Strömmings kortbyxor, storlek 56

Bäst: Underbart mönster, sååååå härligt att äntligen få ihop det precis som jag tänkt mig att jag ville ha det. Gillar också färgkombinationen med det gula och bruna, och eslöjds tyger är så sköna...

Sämst: Jag lyckas liksom inte komma på ngt bra sätt att få den sista kanten mellan benen, den där benbandkantningen möts, att ligga nedstickad... Inbillar mig att det skulle bli annorlunda med en CP, men å andra sidan inbillar jag mig att hela livet skulle vara soligare och roligare med en sån! =)

2 kommentarer:

Strömming sa...

Vad kul att det blev bra!!! De ser jättefina ut! Jag ser fram emot mönster jag också så ska vi se om jag kan få till en fin tröja! Snyggt färgkombo med gult och brunt, kommer bli super på din lilla augustibebis! Jag ska nog göra några själv imorgon, i gula elefanter!

stora lilla j sa...

Tack!! Ja, jag lägger mönstret på lådan idag, hoppas du gillar det! Extra nöjd var jag eftersom jag bara hade spillbitar av det gula tyget, och egentligen varit på väg att kasta bort dem ett antal gånger - och nu blev det små byxor istället! =)