stora lilla j har flyttat

stora lilla j har flyttat
välkomna till den nya hemsidan:

onsdag 16 juli 2008

Body basics


Maken har fått för sig att vi visst behöver bodysar till bebisen, och beställde därför ett gäng. Betalningen? Han fick ta ut barnen och leka och inte komma hem förrän de var färdiga! =) Det blev tre bodysar i storlek 50, även om Ottobres mönster har en tendens att vara stora. Två vita med bruna muddar, som jag tänkte kunde passa till de bruna byxorna och sparkbyxorna, jag sydde för ett tag sen, och så passade jag så klart på att sy av elefanterna, som äntligen hittade hem till mig!

Material: vit interlock från Jofotex, tunnare och mjukare än eslöjds, jättefin i kvaliteten! Brun muddväv, elefanter och gul ribbad muddväv också från Jofotex.

Modell: mitt vanliga bodymönster, från Ottobre. Jag får ju rätt ofta beställningar på bodysar, även om jag inte använder dem på mina barn, men av samma mönster brukar jag sy tröjor, bara att kapa före benmudden!

Bäst: * egentid och tyst i huset när maken tog ut ungarna * nu har jag något som passar till byxorna jag sydde tidigare * jag fick premiärsy i elefanterna *

Sämst: jag exeprimenterade litet med tryckknapparna på de vita bodysarna, så den ena fick täckta, bruna tryckknappar, men på den andra provade jag med vita - inte snyggt! Sen är jag ju som sagt ingen body-fan...

1 kommentar:

Strömming sa...

Vare sig du gillar bodys på din bebis eller inte så blev dessa jättefina! Snyggt och enkelt med de vita och bruna! Gult och brunt är ju som alltid snyggt ihop också men såhär hade jag aldrig kommit på själv, utan hade nog hamnat i den mer klassiska "brun mudd på gult tyg-kombon", det här blev riktigt läckert. Kommer nog kopiera!